Silnie rozwijająca się konkurencja w każdej branży powoduje spadek obrotów niektórych firm, które dotychczas notowały znacznie większe dochody. Ta niekomfortowa sytuacja ta dotyczy coraz częściej małych przedsiębiorców, które muszą na co dzień walczyć z dużymi korporacjami. Podobne problemy mają dziś właściciele małych sklepów, których z rynku wypiera coraz liczniejsza konkurencja ze strony dużych centrów i galerii handlowych, których silną stroną jest na pewno większy wybór asortymentu a także możliwość obniżania cen.
Duża i silna konkurencja to niestety nie jest powód do szczególnej radości. Każdy przedsiębiorca chciałby mieć stale grono swoich klientów, którzy zawsze lojalnie będą korzystać z oferty konkretnej firmy ( sklepu, zakładu usługowego). Niestety w dzisiejszych czasach taka sytuacja jest tylko nieziszczalnym się marzeniem niemalże każdego przedsiębiorcy. Taka sytuacja staje się więc podłożem do realizowania wyjątkowo profesjonalnych przedsięwzięć promocyjnych, których celem ma być osiągnięcie stanu, w którym każdy przedsiębiorca cyklicznie zyskuje coraz nowych klientów, którzy pozostają wierni jego ofercie. Aby zrealizować tak ambitny plan, warto zainwestować w odpowiednie gadżety firmowe, ulotki promocyjne, spoty reklamowe w środkach masowego przekazu i inne narzędzia reklamowe.
Obserwacja współczesnego rynku dostarcza dziś powodów do stwierdzenia, że największy problem z pokonaniem konkurencji mają właściciele niewielkich osiedlowych sklepików i butików. To właśnie oni bardzo rzadko stosują swoje gadżety firmowe, bowiem wydaje im się, że zakup tego rodzaju przedmiotów sjest wyłącznie zbędnym wydatkiem.
Obecna sytuacja wskazuje jednak na wyjątkowo dużą potrzebę promowania się małych sklepów właśnie za pomocą wspomnianych gadżetów. Mogą to być zwykłe breloczki, smycze do kluczy, maskotki, balony, długopisy i inne przedmioty. Ważne jest, by wszystkie gadżety firmowe posiadały firmowy nadruk logo i nazwę sklepu. Jest to sposób na utrwalenie w pamięci konsumentów nazwy sklepu, a jednocześnie zwiększenie lojalności względem jego oferty.